Dumma katt

Igår var det katten som var en potensiell mördare.
Plötsligt från att ha legat avdäckad i skuggan pga värmen flyger hon i väg som om hon hade ett mål.
Vi såg då inget.
 
Efter en stund kommer hon tillbaka ifrån bokskogen och har då med sig en lite ekorre. :-(
Jag springer genast bort till henne och hon släpper den.
 
Bär in katten och letar fram ett par vantar. Kollar till bebisen och den verkar vara oskadd men givetvis livrädd samt överhettad.
 
Jag bär in den i bokskogen och den springer i väg.
 
Katten får vara inne nån timme så den kanske hinner hitta en säker plats.
Det är ju absolut ingen garanti, men jag var inte sugen på att se den bli kattmat mitt framför ögonen!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0