Dagen i all ära

 
Det har nu hunnit bli fredag. 
Sitter här på jobbet berusad av kaffet jag hällt i mig. Nä så farligt är det inte. Kroppen börjar nog vänja sig vid koffeinet nu och jag blir inte så snurrig. Bara pigg. Och det är ju bra det.
 
Trodde det skulle vatt regn idag. Men det blev det inte. Det blev sol och förståss varmt och gott i sovrummet.
Vaknade som vanligt vid 11 och tänkte skita i att sova mer då, men då slog det mig att jag hade ju en natt till. 
Så jag la mig igen och sov alla fall till kl 13. Sen var det på tok för varmt i rummet.
 
Gick upp och åt knäckebröd med lite kaviar och ett ägg, fettsnål yoggy med müsly med linfrön och "loppfrön" samt ett glas juice.
 
Stack sedan till stallet. Mockade ut en hel del ur Evves box idag för att sedan fylla på med ny gosig spån.
Gick till hagen för att kika till henne. Hon gnäggar när jag kommer.................. Jobbigt som fasen. Står och kelar med henne ett tag och är lite ledsen och uppgiven.
 
När jag kommer hem drar jag på mig träningskläderna och bränner iväg mot Tommahult och ner mot Hjärtasjön. Träningsverken gör sig påmind. Tror jag har ont överallt förutom på framsidan av låren och på smalbenen/vader. Allt ovanför verker gott.
Rundan var drygt 7 km lång och jag sprang i lugnt tempo.
 
Sen hävde jag mig i rabatten igen och rensade klart. Ja, jag har lite plantor som var typ uppgrävda och nedställda i landet, men som nu står på gräset, kvar att rensa från gräs och plantera ut i det nu ganska fina landet.
Planterade även om vinbärsbusken som bara var nedsatt i landet så länga. Det fick stå uppe vid slänten. Får se om den överlever min behandling...
Så det var ett av landen, ett stort kvar. Men har jag bara gjort i ordning dom en gång ordentligt så är det bara att gå där och påda så håller dom sig helt ok.
 
Men det är ju mer än landen som ska fixas. Buskar ska klippas, häcken måste väck eller planteras om (den förstör muren), gången ska grävas fram (har Jens och svärfar börjat med idag, blir fint!), ta bort långt gräs runt kanter, fixa och så det som är öppet bak huset samt på kommunens och en massa annat. Så gräs är nog det viktigaste..
Men fint blir det väl nån gång :-)
Hoppas det håller uppe från regn imorgon (idag) så jag hinner börja på det andra landet med! Där lär ryka en hel del lökar så om nån vill ha så hojta till.
Krokusar, pärlhyasint och nån annan rosa/lila lilja eller vad 17 det är.
Ska även försöka få väck en stor buske i landet som säkert har stora rötter. Eller det vet jag att den har.
Hade tänkt hinna med lite annat imorgon också. Diska tex :-)
 
 
hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0