Idag var det söndag

Åter igen firade jag igår med att vräka i mig gotte. OK inte i samma utsträckning som i fredags men ändå..
Men kroppen fick så den tålde. Blev en löprunda idag med. 
Sprang först ner på grisabanan men det var lika med självmord så jag sprang upp på vägen igen vid Tommahult, sprang in till Lönsboda igen, upp till mamma, förbi Skatön, ner i byn förbi statoil och ner mot Granada och så vek jag av hem,
Inte så trevlig upplevelse för mitt knä men jag sket i det.
Trög jag var som tvunget skulle lyfta som jag gjorde igår... Jaja. Blir väl starkt nån gång.
 
Vad har man mer gjort idag då, denna underbara vårdag med strålande sol??
 
Jo vi sov ju ganska länge.
Sen tog vi en promenad till Statoil och rättade Jens lördagsgodis. Blev inga 226 miljoner men väl 75 kr alla fall.
 
Sen gick vi till Lönsbodas senaste tillskott - Tomas och Siv. Dom visade sin lägenhet och bjöd på kaffe.
Dom övertalade nog oss (eller Jens rättare sagt) att köra på Gotland i sommar. Det är bara boende vi ska fixa med. Har kollat lite. Kan vara svårt. Men vi ska ringa imorgon. Annars blir det till att tälta i depån ;-)
Sen får han väl ta och komma på vilken bil han i så fall ska ta med sig.
FASEN vad kul det hade vatt alltså!
 
Sen gick vi hem. Han körde och jobbade extra och jag stack till stallet.
 
Evve fick ett pass med kavaletti idag.
Hon känns bara bättre och bättre. Det är ju himla skönt. Galoppen är snart som innan känns det som.
Hon var jättelugn och sansad.
Blev lite stressad när det ropades efter dom andra hästarna men hon lyssnade på mig och kunde snart slappna av igen.
 
Körde hem och sprang den där rundan, åt mat och däckade sedan i sängen innan jag drog till jobbet och däckade ytterligare en gång fast i solariet.
 
Nu sitter jag här i "min" fotölj igen och ska snart ha rapport.
 
SKa kolla på fråga olle sen ;-)
 
Hej hopp
 
Just de... Lyckades smälla upp källardörren i huvudet med innan idag. Glömde flytta mig. Smart va?
Ser lite värre ut nu men det försvinner med tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0