Ett tag sen jag skrev

Japp det var det. INte hunnit eller vatt riktigt sugen.
 
Ibland kommer jag på en massa jag ska skriva här men sen pallar jag inte.
 
Vad har hänt sen sist då??
 
Jag har ridit och sånt förståss.
Här om dagen tränade vi galopp över kavaletin. Avslutade med några varv på volten med den på högsta höjden.
Tränade detta på volten för att hon ska kunna enkelt landa i rätt galopp då hon har en tendens att slå knut på benen och lada i trav eller korsgalopp. Men det gick jättebra och hennes galopp kändes bra.
Om jag bara kunde få tag på massören. Hon verkar sitta i tele en del :-)
Det enda problemet vi hade i denna övningen var att det var ju mkycket galopp och vad händer då??
Jo hon blir så jäkla het och går och laddar hela tiden om jag travar. Så jag fick trava varv efter varv så hon var lugn när jag fattade galopp. Annars kommer hon ju bara fortsätta hålla på.
 
Hon gjorde näst intill inga dumheter. När jag höll in henne samtidigt som jag drev blev det väl nåt enstaka hopp rätt upp i luften. Skulle försöka samla och balansera henne....
Annars så sköter hon sig bättre än någonsin!
 
Snart börjar dressyrträningarna med.
SKa bli bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0