MånDAG

Klockan 5 imorse vaknade Jens och var pigg som en nötkärna. Jag var typ halvdöd men somnade inte om direkt när han hade vatt på dass.
Så säger han att ja nu har gymmet öppnat.
Mmm klockan står på halv åtta sa jag.
Men han fortsätter att vara pigg och säger då att man kanske skulle dit nu så kunde han meka resten av dagen sen tills han skulle jobba.
Man får smida medans järnet är varmt så jag kravlade mig upp.
Jens åt lite lätt sen stack vi dit. Han körde (400 meter) och jag gick.
 
Vi var helt ensamma på gymmet så vi fick tända upp och sådant.
Kl 6 var vi igång!
 
Jag körde 10 min uppvärmning sen fick ben och mage jobba.
Kom på när jag kom hem att det var en rörelse jag tänkt göra som jag glömde bort.
 
Men men. Det var skönt alla fall och Jens kom igång tidigt med mekandet.
Själv renade jag bland mina saker, lade in allt jag asat hit i förvaringsutrymmen och sådant.
 
Sen körde han hit en liten snabbis innan han skulle jobba och hämtade sin mat.
 
 
Jag stack till stallet.
Ridbanan var sådär att rida på ja om man tvunget skulle rida på spåret.
Det var lite halt på ena långsidan medans den andra långsidan var OK.
Idag körde jag inte nåt långt pass. 
Det blev skritt och trav och lite ridvägar. Hon behöver sådant för att hon ska vara uppmärksam på mig.
Arbetade henne en del i skänkelvigning i skritt. Mycket nyttigt för henne. Gjorde det över diagonalen. För höger skänkel (mot vänster så blir det helt rätt...) går hon jättefint o lätt. Ännu inte i form men det kommer med tiden.
För vänster skänkel har hon lite svårare. Men det lossnade lite bättre på slutet. Tänker att det borde vara tvärt om om det är höger bak hon har bekymmer med. Borde stoppa henne lite när hon sätter det under sig?
Jaja.
 
Jag provade alla fall galoppfattningar med och galopperade bara några gånger var på den långsidan som OK.
Häpen blev jag när hon inte var så jättestel i vänster idag.
Hon kanske blev lösgjord av skänkelvigningarna. Vad vet jag. Men hon behöver verkligen lösgöras- Det görs hon bäst tillsammans med vår dressyrtränare.
 
När jag åkte hem körde jag inom lägenheten och tog i stort sett det sista inne i den. Alla prylar alla fall.
Är lite lite kvar.
Sen har vi hela förrådet med. Men vi ska röjja i garaget och så ska vi ta det på lördag fm.
Skulle kanske kunna stå inomhus i källaren med. 
Vi får se. Det är ju så mycket annat som ska göras i källaren som vi håller på och rena ut nu så det är kanske dumt att ställa in mer.
Ska ju byta värmesystem o sånt.
 
Körde till mamma en sväng och kikade till min kanin.
 
Sen åkte jag hem och packade in allt.
Katten var med ute en sväng. Hon var rädd men sen plötsligt blev hon modig och skulle ut på vägen. Men eftersom jag inte hade koll idag fick hon gå in. Jag höll ju på att bära mina saker.
 
Sen när allt nästan var uppackat började jag frysa så då gick jag till mamma och badade badkar. :-)
Så gott det var. Skållhett vatten och bubblor.
 
Snart slutar Jenn och så kommer han hem 10 min senare om han kör som en tok...................aselkjkaresgaög
 
Imorgon ska ska ag till en fd granne. Hon ska visa mig lite saker.
Ska bli kul att ses.
Men först blir det stallet med ridning och hovslagare.
Möjligen gymmet med om vi vaknar tidigt.
 
 
hej hej

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tjoho! Vet inte om du kommer ihåg att du hade ett bett som jag kunde få testa på messier, har ingen aning om vad det heter..men ser jag det så vet jag vilket de är. Sorry om de verkar luddigt skrIvit. Tagit mina kvälls/natt medicin men jag hoppas att du förstår mig :)

Ses i morgon :))

Krams

2013-02-25 @ 22:19:13
URL: http://www.ridtravarenmessier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0