Idag har det varit torsdag

Strålande sol när jag vaknade framåt middagstid.. Som vanligt..
Kunde inte ligga kvar, ville UT!
Jens kom hem. Jag kände mig halvstressad för jag/vi skulle hinna städa innan det kom folk på fre och lör.
Ja, så stökigt är det inte men damm i alla hörn och mina saker som står överallt..
Såklart lyckades jag välta ut müssly över hela bordet och golvet. Jag blev lite ledsen då men hämtade ig snabbt tack o lov.
Ska ju vara positiv nu när jag faktiskt mår bra.
Han körde till jobbet sen så det var inte många minuter man fick se honom idag...
 
 
Sen körde jag til stallet. Broddade och skulle rida ut. Men jag vände en bit ner på vägen för det blev snöstyltor då underlaget höll på att smälta.
Red ett litet pass i padocken. Hade pelhamet så jag körde bara lugnt och lät henne gå i låg form så jag inte höll i henne för mycket. Hon går gärna bakom hand md det bettet och det vill jag inte. Brukar ha det när jag rider ut för vi ska slippa bråka då hon blir väldigt het. Har funkat utmärkt.
Gjorde en hel del skänkelvigningar.
Provade lite galopp och den kändes bra idag med.
 
Sen åkte jag hem och sprang grisabanan. Det gick bra idag utan brodd o allt. Det var rätt packat nu så jag slirade inte. Trodde jag skulle halka men nix. hade brodden i fickan om det skulle behövas.
 
Sen stack jag hem och åt och plockade i ordning en hel del i huset nu är det bara dammsugning och lite dammning sen vågar jag släppa in folk igen. :-)
 
Stack till jobbet tidigt för att sola. Däckade som vanligt direkt.
 
Försten just de. En av mina högre chefer ringde mig idag på väg till stallet. 
Han sa att han hade väntat mig på mötet idag. Eh jahaaa sa jag bara. Eeeh. Jag jobbade och skulle jobba....
Men sen förstod jag att han inte menade nåt allvarligt då han började säg att jag var gammal nu och att han skulle ge mig en pressent och en kram hehe.
Men Å vill inte ha nån pressent, inte 30 årspressent alla fall ;-)
Vi bestämde att jag åker upp till kontoret efter jobbet på måndag. Han ville så gärna träffa mig. Jaja, han är så snäll o go lilla Roffsingen så det kan jag väl göra.
 
Nehe. Nu ska jag se farmen och lite avsnitt av fråga Olle. Började titta inatt. Något pinsamt men nåt nytt kanske man kan lära ;-)
Uh just det.. hehe, svt har en trevlig liten serie på svtplay också om samma ämnen typ. Varje avsnitt varar en kvart ungefär.
Tips bara ;-)
 
Cornelia står på sin vakt :-) 
((Hon var snäll))
Skrot funderar på hur hon ska få upp pennan och skriva till mig vad det är hon vill :-)
Maju
Efter löpturen. Håret börjar kanske att bli liiite längre. Måste klippa mig, var alldeles för länge sen. Men vill ju ha det långt...
Hon la sig tillrätta på mina fötter. Måste vara doften som var så härlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0