Vaccination o avmaskning

Imorgon står vaccination på agendan för Evve.
Inte en aning när veterinären kommer och jag ska hälst sova lite eftersom jag jobbar inatt.
Carro skulle ringa när hon fick reda på när han kom så får vi se.
Annars har jag vatt uppe och lämnat pass o pengar om jag inte kan närvara.
 
Sticka henne går bra. Hon kan rycka till lite en gång men mer gör hon nog inte.
Hon har fått X antal sprutor som liten och det gillade hon INTE.
Särskillt inte när jag gav henne i en vecka efter hennes operation.
Slutade med att vi fick bremsa henne dom sista dagarna då hon blev smågalen och inte stod stilla för fem öre.
Men vanlig vaccination har alla fall gått bra de senare åren!
 
Sen på tisdag ska dom avmaskas.
 
Så det blir några lugna dagar för henne nu. Men nåt får jag ju hitta på med henne.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0