Ridit Evve idag!!!

Ja vad ska man säga om dagens strapatser med min speciella lilla häst.
 
Lugn och snäll i stallgången.
Enda gången hon tjura var när jag råka hitta ett sår. Ett ca 5 cm långt jack på vänster bakknä (tack o lov...) som hon var rätt irriterad över. Tvättade av det och det var nog bara såret som gjorde ont.
  
Och sen när jag red så red jag ut i skogen.
Hon var hur lugn och harmonisk som helst. Det är hon absolut aldrig om hon stått och framför allt inte har stått en hel vecka som nu!!
Jag kunde lägga till skänkel utan att hon explodera. Istället ökade hon bara tempot lite om det var det jag ville.
Det ända hon reagera på var en sten. Stack lite men var coollugn igen sen när jag tog tag i tyglarna för att sedan låta henne skritta på lång tygel igen.
 
Imorgon blir det longering. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0