Nytt värmesystem på plats

Mina planer på att sova ut idag eftersom jag jobbar nu sprack klockan 8 på morgonen.
Jäääkla vad arg jag blev. 
Det var elektrikern som kommit och började borra i huset. En aning chockartad väckning då vi inte visste att han skulle komma.
Jag är så glad att jag har den pojkvän jag har. Han lyckades vända mig på gott humör hyfsat snabbt. Det går inte att vara arg el sur i hans närvaro. Han är positiv och glad och det är så skönt.
Jag bet mig i tungan och försökte också se det positivt att nu blev det ju färdigt och allt.
Bara de att dom lyckades vara där i måndags och tisdags också så jag inte kunde sova efter mitt nattarbete så det var därför jag reagera lite som jag gjorde.
Men det gick fort över.
Efter att ha legat och lyssnat på borrandet och försökt sova i en halvtimme gav vi upp och steg upp.
Jag tänkte att jag blev nog gladare av att springa.
Så Jens var snäll och följde med på cykel runt byn.
6 km senare och hemma igen var jag på mycket godare humör.
Jag duschade och satte på kaffe och plockade fram frukost. För min del fick det bli apelsin och jordgubbar med tanke på stolen...
Sen körde vi upp till stallet en sväng och efter det tog vi det bara lugnt innan han skulle jobba.
Blev inte mycket gjort med andra ord.
 
När han åkt till jobbet stack jag ner till gymmet och lyfte lite.
Tog bara lite allmänt över hela kroppen. Måste göra en bättre planering som jag ska följa.
 
När jag kom hem var värmepumpen färdig och klar. Allt fungerade som det skulle.
Så nu är det samma värme i hela huset och man behöver inte ha stängt överallt för att spara på värmen. Gött.
Hoppas inte det blir för dyr elräkning bara. Det lär vi se.
 
Jag tog det lugnt resten av kvällen. Käkade rester som jag fann i kylen. 
Sen drog jag till jobbet och solade innan jobb.
 
Nu sitter jag här och lökar och väntar på att klockan ska slå fem över åtta. Då ska jag hem och häva mig i sängen. Ska bli skönt.
 
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0