Folkraceförarlicenseutbildning!

Ja idag var dagen för förarutbildningen.
Ja det var ju inget avancerat så det gick ju gallant.
 
Jag hade övertalat Siv att hon med skulle gå utbildningen och hon gick med på det för en rolig grej. Men även hon harr tydligen fått bloda tand för att prova på att köra.
Klockan 8 hämtade hon mig på morgonen för att åka till Hästveda.
Vi var ett gäng på 20 personer i blandad åler från södra Sverige som hade samlats för att få lite undervisning.
Det gick rätt fort och en del av det som sades hade jag redan hört talas om så allt var inte främmande.
Hade även redan vatt och kikat lite på regöerna i förväg.
 
Inget prov behövdes göras för att få våra intyg så det var inget märkvärdigt. Dom utan körkort fick göra en liten köruppvisning när det var klart bara.
 
Väl hemma var Jens i full färd med att måla min lilla bil. Jag kommer dock att måla över den färgen sen för lite egen prägel vill jag allt ha om jag nu ska få en bil och OM jag ska köra. Eller när kanske det lutar åt nu...
Efter det åkte jag till stallet och fixade lite. Pysslade om Evve en stund och sådant.
Mådde inte riktigt bra i magen så hon fick stå idag.
När J sedan kom hem så sa han att vi kunde åka och fixa stämpeln på licensansökan så jag kunde gå med i klubben han är med i.
Så vi åkte till Såganäs och ordnade med det. Sen körde vi till stallet igen för jag hade ett litet ärende.
 
Min bil är snart klar. Men den får vänta lite till att köras med.
På söndag ska vi till Steningboda så jag får träna lite. Får äran att köra bilen han ska ha i Karlskrona på onsdag.
Hoppas jag inte förstör den bara. Den är rätt skruttig i karossen. Av nån annledning gillar han sådana rishögar.
Ska bli spännande alla fall. Siv skulle eventuellt med testa på att köra fast vv eller nåt i så fall.
 
Jaja, vi får se vart detta leder hän.
Jens e gla alla fall och han gillar att terrorisera en viss person................ observera att jag inte är ett dugg inblandad i detta och jag hoppas att vederbörande inte är sur för säg til i så fall.
Jag sa till han att be om ursäkt men ja..
Dom känner varandra så dom vet väl var dom har varann får jag hoppas.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0