Folkracebrud???

Haha.
Jissus.
Inte trodde jag att jag skulle falla så lätt för en sådan sak. Jag som hatar allt vad bilar heter. Eller?
Ja jag hatar att köra bil. Dödstråkigt och farligt och jag blir alltid trött av det.
Vad hände nu då?
Jens skojjade till det en gång att jag kanske skulle ta licins. Men nej sa jag bara då. Aldrig.
 
Nu sitter här med pappret i handen och det är redo att skickas in.
Oskulden i en folkracebil togs igår, med en folkracebil skulle jag kanske skriva och det var ju bara hur kul som helst.
 
Vid 18-toden körde vi upp till Steningeboda för att jag skulle testa köra.
Fick äran att köra Jens bil till onsdag i Möre så jag var ju livrädd att jag skulle kvadda den om jag tex skulle fortsätta rakt ut i terrängen.
Han hade lite invändningar om hur jag skulle gasa när jag körde i gå fart. Jag gasade tydligen inte tillräckligt. Denna motorn krävde tydligen en del. Ja jag begriper inget av det... Men men. Det var alla fall nåt jag skulle träna på.
 
Begrav mig alla fall ut på banan. Fick köra sakta på första rakan för där var bilar och folk som arbetade. Sen var det bara att trycka på gasen. In i första kurvan. INte så fort första gången. Gick ju fint.
Upp för backknutten och sen rakt fram, trodde jag, men det svängde vänster. Jädra vad rädd jag blev, men jag redde ut det. Sen lite höger och sen vänster ut på målrakan. Körde tre varv sen stannade jag. Tur det för fläkten hade inte startat. Sladden hade hoppat ut.
 
Körde sen tre varv till så fort jag vågade utan att kvadda hans bil eller det skulle hända nåt.
 
En del saker att tänka på. Slog mig själv att jag nog styrde fel. Går nog inte att plocka ratten som man gör när man kör vanlig bil ibland. Och Jens handskar var för stora så dom var ju bara i vägen så det får jag nog skaffa egna omgående om jag ska köra.
Overollen passade. Lite stor kanske. Hjälmen o kragen var nog nästan rätt storlek och skorna var två tre storlekar för stora.
Det räligaste var den där ballaklavan (vilken namn). Hatar att ha nåt över näsa och munn. Får ju sällskräck av det.
 
Hans stol var för liten för min röv. Jag kom ner i den men satt inte optimalt. Så nu blir det hårdträning för mig och ingen skräpmat från och med nu!!!
Massor av frukt och protein i stället så fettet försvinner och det blir muskler istället. Har ätit en hel del skräp men jag har ju rört mig och sånt men ändå.. Går inte precis ner.
 
Jag kommer köra den 11:e maj i Steningeboda som debutant. Ja jag har hört från 1000 håll att det är mesigt. Men skit samma. Hoppas inte det är många debutanter bara. Känner inte för att rulla i det rejset.
 
Lite bilder från gårdagen.
Blev inte många. Svärfar gillar inte mobilen ;-)
 
Precis innan lastning och avfärd. 
 
Nervöst innan jag startade och körde iväg
 
Jihoooo det var ju kul det här. 
 
Jag överlevde...
 
Jens tog två varv med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0