Årets första träning - check

Hade absolut inga förvätningar på gårdagens och årets första dressyrträning.
Ska erkännas att jag inte ens ville rida. Men hur skulle sett ut om jag ringt nån timme innan och tex sagt att natten vatt tuff och att jag inte orkade. För det första hade jag ljugit...
 
Träffade J's mamma på gymmet, för dit gick jag direkt efter jobbet då träningen var på en lite dum tid så jag inte skulle hinna sova.
Berättade att jag inte var sugen men att jag skulle ändå.
 
Sedan pratade jag lite med tränaren och sa att jag faktiskt hade blitt lite rädd då i vintras och att jag tappat suget lite då Evve är som hon är ibland...
Men hon peppade mig och då kändes det genast lite bättre.
 
Men som sagt. Var lite smånervös när jag klättrade upp i dressyrsadeln. Det med den jag flög som en vante. Hur jag nu kunde göra det vet jag inte för det känns som man sitter säkrare i den?!
 
Vi skulle rida med grannstallet häst och tjej. Vi brukar rida ihop på träningarna.
Evve var dock väldigt lugn och kändes mjuk. Men hon gillar ju inte andra hästar så hon slickade öronen så fort hon fick syn på Nicco som den andra hästen heter.
 
Passet var relativt enkelt så här första gången och jag var väldigt nöjd.
Fick tips på hur jag ska träna henne i vissa rörelser och sånt.
 
Det enda hon gjorde var att hon gick och lurade lite i början på om hon skulle hitta på bus eller inte, men gjorde inget.
Sen stack hon i galoppfattningen första gången, men det var nere vid det farliga men det blev bättre sen.
Sen skulle hon springa på andra hållet på en volt men det var också vid det farliga.
MEN hon var alla fall inte rädd och hon var lugn.
 
Hej hopp
Bilden är efter träningen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0