Två galopper i backen

Idag fick Evvis kämpa på igen.
Idag blev det två rejs i backen nedanför Tosthult. Inte kommit på ett bra namn på rundan än.
Första galoppen för vänster galopp upp för backen och ända bort till masten. Lugn galopp i backen sen gasade jag liiite. Har inte galopperat fort med henne nån gång. Är livrädd om hennes ben.... Fick en liten chock här om dagen när jag tog en galopp med Jessica och Werona och hon sa det var mellantempo...

Sen travade vi en bit och red runt en sväng och tog lite skritt med. Sen på backen igen och bort till masten i höger galopp med lite fart när jag kom upp för backen och sen bort till masten.
Sen vände jag och travade tillbaka.
Finns inte stig där backen kommer upp och där saktade jag av och skrittade in på den.
Full av energi var hon då fast trött som bara den ändå.

Hon höll sig i skinnet denna tur.
Skönt!

När vi kom hem igen hade en häst i stallet blivit sjuk.
I skrivande tid är han ev fortfarande det :-(
Kolik???


Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, den har alltid kallats rundan runt "galoppbacken" sen är det ju antingen "kring masten" eller runt fd. "Terrängbanan" som man kan rida :P

2012-09-25 @ 15:54:56
URL: http://www.nattstad.se/fr%C3%B6kenbrunett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0