Pay & jump

Aldrig vatt så nöjd som jag var med gårdagen!!
Första rundan (70 cm) blev väl lite hattig och ryckig med stopp på första hindret. Endast en gång och det var pga jag var nervös och säkert lutade mig för mycket fram.
Sen gick det nog lite fort. Hoppade allt men en del språng var lite märkliga och jag hörde publikens "oooj" i bakgrunden. Hon höll på att springa förbi två hinder till men jag kunde korrigera henne trots allt.

Andra rundan som var på 80 cm gick hur bra som helst. Ingen tvekan nån stans och jag lyckades även ta mig tid och korrigera upp galoppen och tänka på andra saker som att få bra annridningar och verkligen ta tillbaka henne efter hinderna. Måste ändå säg att galoppen fungerade rätt bra a sög själv så att säga.

En annan sak jag tänkte på var att hon försökte inte gena i några svängar utan hon var lätt att få dit jag ville!

Nä bara positivt!

Gillar verkligen Olofström. Dom verkar ha det jättebra organiserat. Även på dessa sk tävlingar!!

TYVÄRR inga bilder då mamma fick vara hästskötare.
Allt beröm till henne som höll Evve hela tiden när jag både plocka in och ur släpet och även när jag sadlade.

Evve var för övrigt hur snäll som helst igår. Även det massor av plus och hjärtan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0