Känsligt

Red Evve idag efter gårdagens vila.
Skulle bli ett enklare dressyrpass.
Blev kinkig med en gång när vi skulle trava och sparkade lite.
Tog en stund innan hon slappnade av. Tappade fokus rätt mycket så fort jag la till skänkeln lite mer. Nog väldigt känslig nu när pälsen är borta.
Men nåt sånär bra gick det.
Men vi galopp där jag bara måste bära fram henne så var hon riktigt arg till att börja med. Jag hade ju sporrar bara för att bli övertydlig i sidvärtrörelser då jag är svag i mitt ena ben. Detta gjorde henne nog extra arg.
Mån får vara skitförsiktig!
Men tillslut galopperade hon jättefint. Särskilt höger, hennes svåra sida.
Jag får vara nöjd.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0