Full fräs i skogen

ELler nja.
Körde Evve för första gången i Tosthult idag.
 
ALlt gick bra tills vi kom dit där hon blev rädd sist.
Körde ändå andra håller för jag tänkte att då kanske hon inte förknippade det på samma vis. Men jo. Hon var sketarädd. Men hon fattade att hon hade vagnen bak så hon tvärvände inte.
Jag pallade inte bårka med henne då det var ett tag sen jag körde henne så jag hoppade av och ledde henne förbi.
 
Kändes lite riskabelt, var rädd hon skulle slita sig, men det gjorde hon inte. Sen var hon lite skraj för allr möjligt när jag hoppade upp igen. Skyggade för framför allt stenar och for lite åt sidorna. Men det är ingen fara. Hon lugnade sig sen så jag testade henne lite :-)
 
Evve är inte så känslig när man kör. Hon är lätt i munnen (önskvärt vore att man hade henne mer i handen) och hon tål att man driver på henne med tömmen. Hon är ju lite bekväm och springer helst sakta.
 
Men i alla fall. Testade framför allt på en sträcka. Smackade på henne och hon svarade direkt. Behövde faktiskt inte bära henne så mycket utan hon klarade av traven själv. Jag får rysningar var gång och blir förståss sugen att träna och provköra på banan :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0