Orka skriva...

Är så trött o besviken på allt idag....
ALlt började bra när jag skulle rida.
Hade bestämt hoppning i samma stil som sist innan kossorna skulle in i den hagen.
Evve skötte sig exemplatist i uppvärming, bommar och "framhoppning".
Det mesta satt som det skulle.
När jag sen la upp ett hinder precis som förra gången och red ann mot det så vet jag inte vad som hände. Hon hoppa väldigt krumelurigt över det och råka få med sig hela hindret och en bom följde med under magen.
Detta skrämde henne reält för sen skulle hon minsann inte hoppa mer.
OJ oj oj vad jag slet med henne. Men NIX. Vägrade röra sig ur fläcken när hon såg hindret.
Manade på med min hopp-pisk. Slog INTE hårt men det gick i vart fall av. Börjesskit.....
Fick till slut över henne på ett litet kryss. Berömde givietvis och körde på några skulle.
Satte upp bommen igen så det blev högre och en oxer.
Men NIX, vägrade flera meter innan och skulle inte hoppa.
Hämtade en annan pisk och manade på henne med den. TIllslut fick jag fram henne. Nervös som bara den.
Hon hoppade och vi körde på tre gånger till sen.
Hon var rätt skärrad.
Försökte berömma henne så väl jag kunde.
Stackars stackars häst. Jag ville bara få henne att lita på sig själv att det inte var nån fara och att jag VET att hon kan hoppa.
Och Frida som skulle rida henne på onsdag.. Tänk om hon beter sig så här då med..... :-(
Usch... Imorgon får det bli en mysrunda så hon förstår att jag älskar henne ändå :-)
<3

Kommentarer
Postat av: Jessica

Du får säg till nästa gång du ska hoppa själv (inte hos Frida alltså) så kan jag hjälpa dej med hindrena :) Lilla Evve, men ibland måste det få gå lite "dåligt" annars hade man inte blivit glad när man lyckas ;)

2012-05-07 @ 22:25:10
URL: http://jjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0