Nya skor

Idag var hovslagaren här och verkade och skodde Evve.
Jag har blitt lat och orkar inte göra det själv längre. Har rätt ont i mitt ena ben, inne i benet så det blir inte bättre av att lyfta en tung häst.
Vi pratade en del om Bonde söker fru och mina spekulationer om att en viss person skulle vara med för reklamens skull inte alls var så. HELT tvärt om.
Det är farligt att spekulera.
Sen berättade han skräckhistorier som hänt nu i år med dessa j-la vita skåpbilar som kör runt och rekar och rånar.
En av dom stod nämligen övergiven på vägen mellan Tingsryd och Urshult igår.
Dom skyr inget alls om något eller någon skulle komma ivägen.
Dom var ju här o reka en dag och jag kom på dom. Gissa om jag blev rädd! USCH!
Lyckades ta bilnr. Denna var svenskreg och kom från Ryd. Men dom har inte rent mjöl i påsen dom heller.
Usch ja vilka ligor det finns!
Denna dagen har bestått av:
  1. Steg upp tidigare än planerat för det var omöjligt att sova och när jag väl sov var det jobbiga tråkiga drömmar.
  2. Satte på mig löparskorna och sprang en runda på ca 6 km
  3. Gav djuren mat och vatten och tog in Evve
  4. Höll hovslagaren sällskap
  5. Stack och järade hos Daniel så Evve kan gå på lite bete imorgon. Tog en jädre tid för det bliev extra arbete för han behövde lite mer utrymme.
  6. Vatt hos fåren i Allamåla.
  7. Kört in ved
  8. Nu ska jag dammsuga
  9. Sen ska jag till Älmhult. Funderar på om jag ska köpa något mys till ikväll till MIG SJÄLV då jag är själv till inatt!!!! FÅr passa på...
  10. SOVA!
Haj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0