Hoppat

Hoppade lite hemma idag.
Satte faktiskt inte på några broddar idag för det var extremt torrt i hagen där jag hoppar.
Hon verkade få bra fästa också så det behövdes inte.
Jag gjorde inget särskillt mer än att få hennes självförtoende på rätt plats efter sista omgången vi hoppade hemma.
Började i vart fall på en liten bom på ca 15 cm som jag bara fattade galopp över eller höll galoppen över.
Blev rätt galopp var gång och hon var rätt hyfsad med sprången över. Inte riktigt koll ännu så hon hoppade lite över, men inte övererdrivet högt.
Sen några hopp i vardera varven på lågt kryss, oxer samt ett rättuppstående.
Det sistnämnda hindret var högst.
Hon vägrade inget idag, var lite nervös inför första språnget på oxern då den stod på samma ställe som "kraschen" men hon hoppade.

Avslutade med att hoppa en "bana" på dessa tre hinder.
Gick bra och märkligt nog landa hon i rätt galopp nästan jämt.
Höll sig lugn.
Tror hon var rätt nöjd. Jag var det i varje fall.
Fick sig en dsuch sen.
Hon gillar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0