Hästshopping med människan Evve :-)

Idag var vi ett gäng som skulle åka till Växjö och shoppa.
Men det slutade med att det bara bidde jag och Evelina (se länk i mitt länkfält).
Men det var ju lika trevligt det :-)
Hon kom och hämtade mig kl nio. Sen brände vi av mot Växjö. Vår första anhallt blev ICA i Lönashult ;-)
I Växjö stannade vi till på Hööks allra först.
Stort och fint.
Hittade inte våldsamt mycket men något blev det.
Minns inte exkat nu eftersom vi var i tre affärer till. Lägger upp bild nedan sen alla fall.
JO just det. Det blev en vit kortärmad tävlingstop. Eller ja, jag kan ha den under vilken V ringad tröja som helst. Det blev även en svart tunn sak utan armar som man kan ha under.
Evve köpte en hel del. Det redogör hon för i sin blogg :-)
Vi lämnade samarkand och hööks och åkte bort till Charlis. Höll på att drunkna i dreglandet efter det mesta där inne.
Märkessaker dock så min plånbok sa stopp.
Men OJ vad jag vill spendera där inne.
Men det blev bara en top där med. En marinblå samt ett par hanskar som jag ska ha när jag "tävlar".
Hittade Jessicas kavaj där och den kostade ca 2000. Så det var tur hon hittade den på börjes till 500 kr billigare :-)
Sen drog vi till samarkand igen för jag skulle ha en kavaj på Gina. Köpte den och öven ett vitt linne. Bra att ha många vita linnen hemma.
FIck blunda för jag såg en massa annat snyggt jag ville ha där med.
Drog vidare till CITYGROSS (....evelina....) och där hittade jag förståss saker jag redan köpt fast billigare. Evve passade på och fynda här bara för det.
Men jag köpte alla fall en sadelgjord till dressyrsadeln. Var väl inte exakt en sån jag ville ha, men den blir nog bra.
Sen käka vi på Max och sen drog vi till Tingsryd :-)
Kom på att jag missade att vi var på biltema och ÖB också :-)
I Tingsryd var det förstås Börjes som gällde. Vad annars.
Här hitade vi åter igen det vi redan handlat fast ÄNNU billigare.. jaja, skit samma. Vi skulle ju inte dit igentligen.
Jag köpte alla fall ett par handskar jag ska ha när jag rider allmänt. Såg dessa på Hööks för 199 kr. Visste dom fanns på börjes och misstänkte dom var billigare där.
Och ni när vi väl kom hit så köpte jag dom. Dom kostade 139 kr där.
Träffade min fd chef samt en jobbarkompis på Börjes.
Åkte hem och körde runt lite bland djuren. Gosade lite med Evve (häst) och åkte sen hit till jobbet.
Dags för lite bilder.
Från vänster: Handskar från Roeckl, radital liniment, sommarspray, ultra shild, gummiboots från Börjes (obs det fanns mjukare och BILLIGARE i Killeberg än dessa), handskar från ejendals, sadelgjord, tre toppar, den understa o översta från CRW och den mellersta från Equpage.
Ett hoppspö och under sadelgjorden skymtar en kindkedjetunnel OM jag skulle få för mig att rida Evve på pelhamstången nån gång.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Okej, är de dom svarta flaskorna som du har på bilden? Vad kostade dom där?



2012-05-25 @ 23:11:47
URL: http://messier.blogg.se/
Postat av: Jessica

Min kavaj kostade ca. 1890:- och den ligger på 1990:- på de flesta andra ställen så det skiljde tyvärr bara en hundring ;)



Den dressyrgjorden ser superskön ut! Behöver också köpa en ny, eller ja den jag har är ju ny men jag vill ha en till som helst är i läder OM jag skulle våga mig ut på dressyrtävling.... :P

2012-05-25 @ 23:19:02
URL: http://www.nattstad.se/frökenbrunett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0