Finaste enligt mig :-)

Det har blivit lite varannandagsridning nu den senaste tiden pga vårbruket har tagit otroligt mycket tid.
Stackars Evve blir lidande.
Gnäggar på mig var gång hon ser mig från hagen. Gissa om man blir glad. Även om det är mat hon vill ha....(?)
Inte kunnat låta bli att gosa med henne mellan varven.
Stärker banden då vi har våra duster ibland och då går hon ju inte att ta sen.
Hon är otroligt kelen. Blir så glad.
Idag var det dags att få komma ut igen.
FIck bli en tur i skogen. Tog rundan om Helges. Red alltså på Lönsbodavägen en bit. Men jag chansade på att det inte skulle komma lastbilar idag och höll tummarna att det inte skulle dundra förbi några motorcyklar.
Vi klarade oss.
Evve var lugn och fin.
Inne i skogen på lämplig väg fick det bli rätt mycket och lång galopp. Lika mycket i vänster o höger. I skogen hinner jag knappt visa för skänkel vad jag vill innan hon sätter fart. Blir alltid rätt galopp så länge hon inte är för tokig.
Idag var hon pigg, men lyssnade.
Något flängig med huvudet i galopperna men det var för att hon ville fortare än mig. Det är jobbigt att springa sakta.
Hon blev inte så våldsamt svettig men fick en snbbdusch hemma ändå.
Imorgon lär jag nog inte hinna rida tyvär.... :-(
Handskarna jag köpte igår var helt perfekta. Tunna, svala, sköna och greppvänliga.
Extra tunnt vid tummen (det  svarta) så det inte blir för varmt där samt extra elastisitet vid knogarna.
Rekomenderar dessa. Finns även i längre modell, vet dock inte om dom där finesserna är med på dem :-)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Gillar hon heller inte lastbilarna? Skönt att du slapp dom!

2012-05-26 @ 23:34:15
URL: http://messier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0