Ett riktigt kondispass för Evve och ett kallt bad för mig :)

Käkade russin halva natten. 
Blev lite mycket så när jag kom hem sprang jag 6 km... Tänkte att då kunde jag nog sova gott.
Men icke...
Klev upp och käkade lite.
Gick ut en sväng och då fick jag och Ida för oss att vi skulle ta oss ett dopp.
Sagt och gjort.
Svidade om och gick ner till dammen. Ångrade vad jag sagt när jag stoppade ner foten i vattnet.
Ida slängde sig förståss med lätthet i vattnet.
Ja, jag tog ett kärringadopp, men blev kvar under ytan med kroppen.
OOOOOh så varmt o skönt det var.
Nej det var rätt kallt...
Men några simtag pallade vi ta innan vi gick upp.
Bildbevis finns ju även och JA det är från idag.
Sen kom pappa på besök. Var en hel evighet sen. Vet inte ens om han vatt hemma under hela året.
Han skrämde Ida med att vara "stutsk". Han trodde det var jag som stod vid baggen och då kan man tydligen säga vad som helst.
Han undrade varför han gick där själv, då sa hon att hon inte visste det. "Det vet du väl för fan" sa han då.
Trevligt....
Vi flyttade kossorna och efter det fikade vi.
Jag tog lite grann. Fick nog ont i magen redan då.
Körde till Evve och tog henne på en runda om Havhult idag igen.
Idag fick hon galoppera jättemycket. Inte bästa underlaget. Kanske lite väl hårt, men hon behövde köras igenom.
Var varmt med så hon blev rätt trött.
Men hon skötte sig exemplariskt hela rundan. Hur snäll som helst.
Efteråt frågade jag Daniel snällt om jag kunde låna slangen och spola av henne. Hon var dygnsur av svett. Segt och stå med svamp och hink.
Evve gillar att bli avspolad. Särskillt i huvudet. Då man man dricka samtidigt.
Körde till fåren nere i ALlamåla. Gav dom vatten. Var riktigit kul att se att det trebenta lammet återigen fått fyra ben att gå på :)
Han fick ju vara isolerad från övriga flocken i flera veckor då vi trodde det var av på honom. Vi avlivade aldrig honom eftersom han var så pigg och kry i övrigt. Tyckte dock det var onödigt att han for rundor med dom andra lammen.
Men sen när han med fick komma på bete så rättade det till sig. Det var nåt med höften alla fall.
Han gick näst intill normalt idag.
Körde hem o fixade mat. Köttbullar på bara(....) fläskfärs, potatis och sås.
Jag var rätt mätt sen fikat men tog lite ändå. Fast jag tog pasta till.
Skulle aldrig ätit. Det sa plötsligt stopp i magen.
Sen gick jag dubbelvikt och la mig i sängen och skulle vila innan jobb.
Blev bara värre o värre.
Mådde skit.
En timme innan jag skulle åka till jobbet, ringer jag dit och frågar om dom inte kan höra med dom "vanliga" och se om dom kunde tänka sig att ställa upp, fast jag trodde det skulle gå om.
Mådde illa som bara den.
Klockan 20 hade dom inte fått in nån. Bestämde mig att köra hit ändå.
Tur jag gjorde det.
Mår tack o lov inte illa längre men har ont i magen och den lever sitt egna lilla liv känns det som.
Får bli en lugn natt.
Letat upp färdiglagad mat så jag slipper matoset.
Nu ska jag se om det finns nåt vettigt att se på
Ha de gott
Ida fick vara fåraherde när jag fixade ny inhägnad till Baggisen :-)
En för dagen borstad man :-)
Snart hemma
Nyduschad o klar

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad tråkigt. :( Ingen har gått sönder här.

2012-05-21 @ 23:41:24
URL: http://www.showjumper.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0