Det går framåt, tror jag :-)

Jaha, inte uppdaterat på ett tag ser jag.
Inte orkat.
Red dressyrträning i tisdags. Gick väl sådär. Evve var brunstig och jag fick inte ihop flyttningarna med henne.
Jag var dödstrött efter att ha jobbat natt. Trögfattad.
Provade övningarna hemma igår och då gick det bättre..
Igår red jag hemma. 
Jag fick för mig att hoppa lite. Skruvade i gräsbroddarna. Döm av min förvåning. Träningen gick riktigt bra hemma, själv, på gräs!!
Började med bommar på marken för att få henne lugn och i rytm. La sedan till en markbom på andra sidan där jag fattade galopp med henne. Satt rätt bra faktiskt. Fick nöta på lite så hon förstod att hon inte skulle rusa efteråt.
Hoppade ett litet kryss. Samma sak här. Kom på det i trav, sen galopp i landningen. Inget rusande efter hindret. Hon var duktig!
Byggde upp krysset till ett kryss med bom bakom så det blev som en oxer. Vet inte på vilken höjd det var, men det såg lagom ut tyckte jag. Hehe, vägrade på första anridningen, men det var för att jag blev osäker igen, tyckte det såg högt ut..
Men jag gav mig inte. Självförtroendet på topp red vi ann igen. Rev förståss, men jag tror inte hon tänkte på den sista bommen som var en omålad massavedsbom.
Satte upp det igen och höjde ett snäpp.
Sen hoppa hon jättefint. Nötte på några gånger och sprången satt kalasbra och hon var lugn efteråt.
Hoppade även ett räcke några gånger i den andra galoppen. Hon kändes fin och avsprången var helt ok!
Det var varmt så hon blev rätt trött. Fick duscha efteråt.
Gick och mätte hindrena sen. Inte för att höjden är det viktiga, men dom låg i vart fall på 80 båda två. Och det kändes jättebra.
På nästa hoppträning hos Frida så ska hon rida henne :-)
Spännande.
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0