Bete

Red om Allamåla i blåsten utan luva på en SNÄLL liten Evelinus idag.
Pigg var hon ju förståss men inte dum!
FOrtsatt slowmotiongalopp. Fantastiskt. Ska träna massor på detta nu när min dressyrsadel är hemma igen!
När vi kom förbi Daniels hus på hemvägen stanna vi där för hon skulle få gå på bete.
Tomas hade vatt snäll och kört dit vatten och lite av Evves saker så jag kunde göra i ordningen henne + att jag slapp gå hem sen.
På eftermiddagen följde jag med Jessica (se länk i länkfältet) till Killeberg för hennes nya granna hoppsadel hade kommit direkt från Italien. Även min sadel (dressyrsadeln) som vatt på lagning (byte av stroppar) var klar.
Kunde ju inte låta bli och tråna på alla saker han har i butiken.
Han har väl mest dyrare märkessaker men gud så sugen man blir.
Massa fina träns, schabrak, täcken, ja ALLT. Skydd, kläder mm mm.
SLutade med att jag fick med mig ett fullcheek från globus, stigläder från Lippo (ville ha stubben men det fanns inte så korta som jag ville ha), gummiboots och svarta stigbygelplattor från sprenger till mina sprengerstigbyglar. Sitter vita på dom nu. Ser ju hemskt ut.
Får karva lite på dom bara så dom passar.
Jessica gjorde mig lite avundsjuk, hon köpte förutom sin sadel ett marinblått GG schabrak som jag kikat på ibland på nätet samt en matchande luva även den från GG.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tusen tack för sällskapet! :)

Ojdå, visste inte att du kikat på detta schabraket! Har för mig att du har ett nästan likadant fast i ett annat märke, så snyggt med kantbanden :)

2012-05-10 @ 12:49:36
URL: http://jjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0