Äntligen en genomkörare :-)

Idag så fick jag på broddarna och red hem till gården och körde ett välbehövligt dressyrpass på gräset med Evve.
Hon var mjuk och fin och det kändes som om sidvärtrörelserna satt helt ok!
Dock var det lite stötigt lite då o då pga alla koskitar som låg överallt i hagen och dom kan man ju inte snudda vid.
Höll formen rätt gott i traven trots dessa laddor, men galoppen var sämre. Hon ville INTE snubbla över dom.
Jäklar vad hon blir trött av att galoppera alltså.
Fasen att det inet finns en hel runda som jag skulle kunna galoppera med henne. Det hade hon behövt!
Ja vad har jag mer gjort idag?
Började morgonen med att gå upp tidigare än planerat. Tyckte då att gymmet var en bra idé.
Körde dit. Där var förståss Hanna (Jessicas mamma) redan och var i full gång. Ja, snart klar. Bjöd in mig själv sen när jag var färdig...
Jag körde 15 min uppvärmning på warion eller vad den heter. Ser ut som en crosstrainer, men är mycket trögare.
Sen körde jag runt alla maskiner (kan inte med hantlar...), i mitten 5 min på löpbandet och avslutade sedan med 25 min på den där warion igen.
Sen var jag halvdöd.
Körde inom Tosthult och fam Matsson och där bjöds det på kaffe.
Dom är så himla trevliga allihopa! Lätta att prata med, glada osv :-D
Körde hem, fick åka och hämta herarna på torvmossen.
Sen åt jag frukost. Ja kan klockan ha varit 12? 13?
Jaja, bättre sent än aldrig.
Efter det fick baggen sig ett reält lyft :-)
Jag klippte honom. Han var så snäll så snäll.
Pallade dock inte välta omkull honom då jag inte fick bort all ull kring...pungen....
Fick hjälp med det så jag fick det överstökat. Han låg så still så still. Baggen alltså.
Annars fick jag bort all ull när han stod i klippstolen.
Lite skärsår på bröstet men det var inget alamerande.
Ikväll har jag gått lite med honom i kopplet. Han är riktigt duktig!
Bilder gillar vi va?
Bildbomb i ordning som dagen varit.
Tuggar på nåt..
Baggen före
Och Baggen efter :-)
Dags för ridning. Nu med ett fullcheek som passar :-)
Trött häst?
Uppvärmning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0