Tajmad dressyrträning

Regnat och åskat hela eftermiddagen hemma idag.
Åkte och hämtade hästen mellan skurarna.
Åkte hem igen och hämtade mitt ridregntäcke för säkerhetsskull. Ville inte att Evve skulle bli blöt och kall och spänna sig. Hemma (1 km från betet) började det regna och åska igen.
Åkte till Tosthult. Molnen drogs också dit.
Frågade om jag kunde göra i ordning henne i stallet och det gick bra.
Tur det, det vräkte ner och åskade lite.

Det slutade lagom till klockan 17 och då var det dags att rida.
Hade Evves bakben lindade för dagen. Hon var reält svullen i benet där hon hade sitt sår i karleden och hade sketaont om man peta på henne.
Uppvärmningen bestod i att få Evve lugn. Hon var helgalen.
Men när hon var klar med sina cirkuskonster (som tränaren kallar det) så skötte hon sig exemplariskt. Hon hade ingen smärta av det svullna benet heller.
Skänkelvigningarna satt där dom skulle. Får nog tacka Frida för det och övningen vi körde hos henne.
Fick fråga tränaren om dom verkligen blev bra. Och ja, det blev dom! Otroligt.
Det enda som krabbade idag var att få upp henne i höger galopp UTAN att hon ninjakickar innan.
Fick lite tips och dom fungerade. Fast det var lätt att det blev "travtrav" så jag fick prova mig fram.

På slutet gick Evve så otroligt fint så det finns inga ord!!!
Vilket steg hon fick! Stora travkliv, som ett halvblod nästan på.
Hon kan om hon vill, min lilla bushäst.

När vi var klara öppnade sig himlen igen och nästa ekipage fick en gratisdusch typ hela passet :-)

Jag tog god tid på mig att göra i ordning Evve efteråt. Hon verkade nöjd.

Nästa gång ska vi tydligen filmas när vi rider. Me not like, men det kan väl vara nyttigt.

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0