Min kära häst

Uppdaterar dåligt nu.
Inte pallat :-)
Men lite snabbt.
Dressyren för Birgitta förra tisdagen gick superbra.
Red utan stigbyglar, tränade sidvärtrörelser samt öppnor på lite olika spår. Hon har svårt med vänster bak, men det tar sig väl nån gång.
Avslutade även med försök till samling. Jobbigt för både häst och ryttare. Birgitta stod med långpisken och manade på :-)
Har sen jobbat på i skogen med jogging och lite sånt. Även galopperat en del. Fungerar bra med stången.
Hoppade lite hemma igår. Gick bra förutom att hon börjat bli lite mer försiktig och vägrar så fort hon känner min osäkerhet. Hoppade alla fall av fint och det blev max 80 cm. Hon var lugn hela tiden.
Ska träna för Frida på söndag. Då ska även hennes gubbe sko henne efteråt.
Jag har blitt lat och gör det inte själv just nu. Blir ändå bäst när nån annan lite mer van gör det. Men visst, kan vara bra att uppdatera sig lite själv också.
Skodde ju mest själv innan när hon travtränades och slet ut skor varannan vecka. Hade blitt utfattig med hovslagare varannan vecka. Så det var därför jag gjorde det själv.
Men åter till ämnet.
Red ett litet dressyrpass idag. Eller det skulle bli det. Hon skulle bli mjuk i kroppen efter gårdagens hoppning.
Men oj oj oj. Vilken slöfock. Fick ingen fart på henne och hon var inte sugen på att arbeta.
Jättesvår att rida i form. Kändes inte alls så bra som sist vi körde ett dressyrpass.
Kort och slö i steget.
Precis såhär upplevde jag henne då hon gick på bete innan i somras. Hon har ju varit hemma ett tag från betet men är nu åter på betet.
Usch, nej, jag tror inte hon hade ont nånstans. Det påminde om hur hon såg ut och var då när Frida provred henne.
Nej jag vill inte ha henne på bete.
Dessutom hade jag inga handskar på mig så nu har jag slitit sönder mina ringfingrar så som jag fick lirka med henne idag för att bibehålla formen när den väl infann sig.
Jaja, imorgon midsommar får hon vila.
Har inte med saken att göra.
Men sitter på jobbet och det är sport på tv. Var ett inslag om tennis.
Bollkallarna hade SCAPA-Sports tröjor på sig, samma logga.
Nehe får se om jag uppdaterar efter helgen :-)
Kanske provar lägga in bilderna igen sen föresten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0