Körde henne idag

Körde Evve en joggingrunda på drygt 8 km idag.
Hon var lugn och fin hela rundan.
Hon ökade tempot när jag bad om det. Hon kan springa fort i trav ännu alltså.
Så härligt att hon förstår skillnaden, att hon ska trava framför vagnen när jag manar på henne.
Körde bara småbitar med ökad trav. Hade inte mätaren på. Men vad kan det ha gått?? Tja, äsch, får sätta på den nästa gång.
Hon kunde lätt sprungit fortare, men eftersom hon inte är tränad för ändamålet + att jag inte satt på henne några knäskydd så vågade jag inte utmana ödet.
Vill inte att hon ska få ont i sina ben.
Hon fick föresten inte jätteträningsverk efter tävlingen i förgår som tur väl var.
Just de... Hon pajjade amigotäcket idag. FAN MED. Men som tur var så gick det sönder för hon måste ha rullat sig och lyckats få in benet i kryssgjorden....... Aja, det går att laga. Bara att sy dit jorden. Men VEM kan göra det åt mej?????
Funderar på att köpa ett till nästan lika dant. Dom har extrapris på ett regntäcke på strömbergsgården just nu. Exakt lika dant förutom att man inte kan kopla ihop det med en liner.
Dock fungerar det ju utmäkrt nu på sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0