Första banan på 80 cm på alla hinder avklarat :-)

Åkte vid middagstid till Tosthult.
Jessica hade varit så snäll och lovat hjälpa mig lite med hinderna.
Först och främst gick Evve inte att ta i hagen.
Efter lite lock och pock gick det.
HUR(!!!) uppfotrar jag henne så hon går att ta - alltid!?
Jag gör henne så gott jag kan så hon ska tycka om att komma till mig!
Hon går själv så jag kan ju ta med mat i spann till henne, men så fort grimman kommer fram så piper hon iväg.
Blir så ledsen.
Tillslut gav hon upp och jag kunde ta henne.
Åkte som sagt ner till Tosthult. Där satte vi upp en bana med en kombination med tre språng i mellan.
Värmde upp och hoppa på låg höjd till att börja med.
Var lite varierade skutt, men vad 17, hon har ändå blivit myvket bättre.
När jag värmt upp och provat alla hindren åkte dom upp på hela 80 cm :-)
Hoppade allt första vändorna. Väldigt olika skutt som sagt. Jag råkade nog dra henne i munnen nån gång stackarn.
När jag skulle vända på ett hinder och ta det från andra hållet (oxer) så vägrade hon. Jessica la ner det och tillslut kom vi över med lite tips från henne.
Vi kunde höja det sen igen. Skönt.
Vet itne varför hon vägrade. Kanske bådas osäkerhet eftersom det var en oxer som hon råkade tabba sig lite då hon blev så jäkla rädd.
Ja jag vet inte.
Men hon hoppade det sen i vart fall.
Hon kändes helt OK så nu ser vi fram emot onsdagens PAY o JUMP på 60/80. Då får jag alla fall visa henne rundan en gång så då blir nog 80 rundan bättre. Hon behöver visas några gånger inan det blir perfekt... :-)
Har fått bekräftelse på anmälan nu alla fall så allt e grönt. Utom mitt släp. Jo det är ju grönt, men lite skrangligt....
Hej hopp

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ni va jätteduktiga, nästa gång tänker jag fota lite ;)

2012-06-04 @ 22:35:04
URL: http://www.nattstad.se/frökenbrunett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0