Tingsryds marknad

Jag mamma och Jessica åkte till Tingsryd då det var den berömda Tingsryds marknad.
Rundan är ju ändrad nu så den går typ runt Börjes nu.
Körde in i smeten i förhoppning om bästa parkeringsplats.
Svängde in mot Börjes parkering. Oj avstängt... Stod vakter där som tipsade om stallbacken. Körde dit. Det är exakt jämta alla Börjesbutikerna och mitt i hela marknaden... Så jag fick passera marknadsgatan (pinsamt) och köra dit. Japp där var det platser ledigt. Perfekt!!! Folk tror väl inte att det går att köra in där pga marknaden. Men det gick alldeles utmärkt. ALltid ledigt där. Bra om man ska ha foder. Kan bli lite långt att bära annars.
 
Jag och Jessica vandrade iväg.
Rresulterade i godis godis och godis.... Hmm....
Ja och två fiskedrag och arbetssockar åt Tomas. Just det, kryddor och en kryddburk blev det med.
 
Sen kan man inte åka till Tingsryd utan att gå på Börjes. I tron av att där var massor av folk gick vi dit.
Men nix, där var inte jättemycket folk. Det har inte vatt det på dom senaste åren. Antagiligen för att förr var där smockat med folk denna dagen så folk kanske undviker det??
 
Det resulterade i detta....
 
Sadelöverdrag, ridvantar från Ejendals (bäst, rekomenderas varmt!!!!), regnöverdragsridbyxor och ett eskadronschabrak. En modell med plastperspoal :-) Fanns mer extrema som jag höll på att köpa, men detta var billigare och lite diskretare men ändå lite ovanligt. Kostade bara nåt på 200.
 
Ser ni den genomskinliga plastperspoalen??
Veeet skulle inte köpa mer schabrak, men ville ha ett nytt till den nya hoppsadeln!
 
Och så en bild på fiskedragen. Godiset behöver jag inte fota för det är redan slut. (skojjar)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0