Min fina fina häst :-D

ÅÅÅh jag blev så glad ikväll när hoppningen här hemma satt som en smäck!
Inget trams, ingen vägran, inga konstiga hopp, nästan alltid bra avstamp, bra landningar, hamnade nästan alltid i rätt galopp mm mm.

Tänkte inte ens ridit ikväll, framför allt inte hoppa få jag var lite ledsen och var rädd att det skulle gå ut över pollan. Litar inte på mig själv. Var rädd att om det gick fel skulle jag bli ännu ledsnare.
Men jag bet mig i tungan och tänkte jag gör ett försök.

Började med övningen vi körde hos Frida. Det var att gå typ som framdelsvändning runt i detta fallet, ett hinder.
Körde detta några gånger i båda varven, efter vi snurrat runt hindret, galopp direkt från skritt. Tänka sig, det gick utmärkt i båda varv.
Evve blir mjuk av denna sidvärtsövning.
Det var kanske därför hon hoppa så bra sen?

Körde lite fattningar över ett låååågt hinder. Eller ja, hon var lite laddad så hon började ju lite innan....... DET kanske var mindre bra. Men men.

Sen blev det inte så mycket mer övningar utan bara lite hopp över hinderna. Enkelt kryss, rättuppstående och en oxer.
Oxern låg väl på 75-80, och räcket på 70, men avslutade på 85.
Krysset var lågt och enkelt och det sista skuttet fick bli över det.

Kontroll före och efter hinderna. Ingen tendens till vägran idag. Har ju vatt det på slutet. Behövde inte rida ann i full fart!

Fick köra själv idag för Frida kan inte träna mig denna veckan. Hon har fullt upp med ridlägerbarn och Trehörnajobb :-)

Imorgon blir det jogg i skogen. Är hon värd efter två dressyrpass, plus ett hoppass med dressyrmoment tre dar på raken!

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0