Longerat idag

Fick för mig att prova longera Evve idag igen.
Var länge sen. Senaste gångerna jag gjort det har hon ju haft en skruv lös till att börja med.

Men döm om min förvåning. Efter vi skrittat en runda och jag tog ut henne på linan så travade hon på, helt lugnt och lydde minsta vink från mig.
Samma sak i andra varvet.
Hmm
Men aj aj aj så stel hon var till attt börja med stackarn.
Såg ju rent hemsk ut. Bakkärran hängde inte med för fem öre.
Hon fick trava på i båda varven en bra stund, tills hon såg bra ut så jag kunde spänna in henne.
När hon såg bra ut spände jag in henne. Bara på det yttersta hålet och två hål längre in på insdan, annars vill hon gärna böja huvudet på fel håll (kommer sen travträningstiden.)
Hon gick hur fint som helst.
Övade på igång och avsaktningar där hon skulle behålla formen.
Gick bra.
Körde på lite i båda varven.
Avslutade med galopp i båda varv. Även här en del träning med igångsättning. Hon galopperade direkt på kommando i båda varv. Fantastiskt. Men jobbigt var det. Men hon höll ihop! :-)

Sen nöjde vi oss och skrittade av en runda.
Sen blev det dusch med desinfekterande tvål i karlederna på skiten jag inte får bort där. Är det bootsen hon inte tål tros?? Har dom på om hon har broddar.

Nu går hon brevid korna med regntäcke och flughals. Hon är rätt sönderbiten av insekterna. TÅl som sagt inget den damen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0