Hoppträning hos Frida

Idag provade vi på att hoppa stuts för första gången. Men innan vi kom fram dit så körde vi lite markövningar och lite balansövningar.
Har tappat bort balansen igen i den där sitsen hon tycker jag bör träna på...
Så jag får se till att träna här hemma!

Evve höll sig lugn ända tills Rui kom med en annan häst. Hon blev lite tosig när han började galoppera.
Sa till Frida att jag behövde nog galoppera av henne lite. Sagt och gjort. Efter det var hon lugn igen och brydde sig inte om den andra hästen.

När det var dags att hoppa studs började vi med två hinder.
Hon går rakt och fint i mellan hinderna. Det är skönt.
Sen är det det här med min balans och sånt som stör henne lite ibland.
Vi avslutade i vart fall med två studsar vilket gick bra. Frida var inte säker på om hon skulle reda ut det. Men jo det gjorde hon.
Frida är så duktig. Hon analyserar allt och säger olika senarion som kan uppstå och oftast har hon rätt. Hon tar allt så enkelt. Jag hade aldrig klarat ut det där själv.
Hon har väldigt sunda tankar om hur mycket man tex ska göra en viss övning osv.

Skulle haft en "fotograf" med mig idag men det regnade så mycket här hemma så jag lät henne stanna hemma.
Dock sken solen i Kyrkhult ungefär hela tiden :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0