Galoppintervaller

Körde lite galoppintervaller idag.
Blev tre sträckor. Vet inte riktigt hur långt det är. Mestadels lugnt, men lät henne öka lite ett par gånger.
Hon höll ihop sina ben fint idag och hon krängde inget med huvudet.
 
När vi skulle hem så skulle vi ta ett annat håll genom skogen.
Det är en väldigt vanskött skog med baggaträd och vindfällor.
Nu hade dom dock dikat där. Tidigare hade dom fällt träd och buskar inför dikningen som dom lagt rakt över stigen som finns där.
Nu när dom dikat hade dom grävt ett dike rakt över stigen utan att ha lagt rör.
Då var jag nästan hemma. Gick inte att komma över nånstans.
Jaha, då vände jag och tänkte att dom har väl gjort i ordning en annan väg/stig som ledde dit så jag slapp gå hela j-la vägen tillbaka.
Jo, den var i ordninggjor.... Men dom hade ju lagt upp sådant från diket och bättrat med. Red ut i detta... Mitt ute på den sk vägen så sjunker Evve ner nästan till magen!!!!!!!!!!!!!!!
Jag blir livrädd men behåller lugnet. Väljer att fortsätta framåt. Hoppar av och leder henne. Stackars häst. Vi klarar oss och kommer till fast mark. Berömmer henne och hoppar upp från en sten då hon ser och verkar OK!
Nu blev hon genast sprallig och busig. Stutsar fram längs sista biten av stigen tills vi kommer till asfalten.
Sen lugnar hon sig.
Sen var det bara till att tvätta geggamojja som satt som bara den. Märklig sörja.
Ja hela hon fick en dusch för hon blev svettig av galopperna.
Ska se om jag kan hoppa lite imorgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0