Fyndat på Börjes ;-)

Återkommer till rubriken.............
 
Idag behövdes det handlas.
Insåg även att Evves foder var nästan slut, flugmedlet nästan slut, den braiga salvan nästan slut + att jag tänkte fylla på med switch. Det sistnämnda sprack dock. Dom hade följt reglerna till punkt och pricka och hade bara sålt det till den 30/6... :-(
 
Jag kände itne för att åka till Tingsryd själv så jag hörde med Jessica.
Hon följde snällt med.
 
Väl på Börjes och i hästaffären hittade jag (eller hon hittade först) 2 par stövlar. Det ena paret ett par stilrena svarta läder med snörning där nere vid foten (utan öglor).
Dom var väldigt billiga så jag var så misstänksam om dom skulle hålla. Jag brukar ha otur... Eller billiga och billiga. 1300. DOm brukar ligga runt 2000 när det är lite kvalitet. Mjuka var dom i vart fall.
Dessa var det. Star hette dom. Läs mer här: http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&p=H&%2422301=1313&%24echoLink=1313&%24echoVar=1
 
Sen var det ett par med snörning och resor hela vägen på framsidan. Dom var svarta och detaljer i brunt. VÄLDIGT sköna. Störde mig dock på det bruna. Hade dom vatt helsvarta så hade dom följt med hem direkt.
Ska fundera ändå. Ca 1700 kostade dom. Märket var Jump. Vet inte om det är Börjes egna????? 
Här är dom, samt läs mer här: http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H
 
Fick även med mig flugmedel, salva, foder och hästskor.
OCH så till mitt fynd. Är så stolt (tramsig). Nej men jag var faktiskt ute efter detta i vintras, precis som när jag köpte flugtäcke i höstas...
Hehe, behövde en tjockare hals till mitt HW-täcke när det var snöstorm. Har bara en tunn som skyddar för regnet.
Visste ju att Börjes har fått in ett parti HW-halsar av nån annledning. Dom säljer ju annars inte Horseware.
När jag kikade på dessa sist fanns det inga mediumhalsar. Sen har dom vatt borta.
Nu jäklar låg det en hel drös i fyndlådan. Hittade till och med st M idag! Rambo dessutom. Inte för det spelar nån roll men det är det dyraste av dom ;-) 99 kr skulle dom ha. Kika här vad den igentligen ska kosta ----> http://www.stromsbergsgard.se/utetacke/hals/rambo-original-hals
Stod inte grammen men antar det är 150 då. För jag tippade att det var 100. Det duger. Bättre än inget foder alls när det är busväder.
halsen var svart, täcket jag har är blått. Skit samma :-)
Jag funderade på att köpa allihop och lägga ut på tradera. Men pallade inte ;-)
 
Sen gick vi in på stor-Börjes och handlade samt fikade lite.
 
Sen åkte vi hem.
 
Nu ska jag soooova.
 
hej hopp
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0