Dressygenomkörare

Körde lite dressyr på en åker idag.
Körde olika ridvägar med lite sidvärtsrörelser. Tänkte på tipsen jag fick av Frida här om dagen och även Birgittas. Hmm, dom var lite tvärtom varandra så jag fick avväga vad som var bäst för stunden.
Öppnorna satt ok. Öppnan till vänster var lättare att göra för "den riktiga skänkeln".
Övade även på början till sluta lite på slutet, precis som Birgitta visade. Åt höger var det nog lite svårare och jag hade svårt att känna om det blev rätt. Skulle bara vara några steg.
Galoppen satt jättefint idag förutom att hon skulle hoppa över alla kobajsar. Irriterade mig lite grann.
Men visst, det var ju smart av henne, dom är ju lite hala att trampa i......

Imorgon ska det tydligen bli ett jädra väder så ev får hon pausa då. Men det är det ingen fara på torpet med.
Jag ska ändå till Sölvesborg för sista provet i kursen och sen på kvällen ev till Östersjöfestivalen med Tomas dotter... Vi får se hur det blir.

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0