Ridit idag!!!!!!

Idag fick jag äntligen tummarna loss efter mer än en månads paus!!
 
PLockade in min snoriga lilla häst och gjorde i ordning henne. Hade först tänkt att ta en runda i skogen men pallade inte skruva i broddarna så det fick blir på ridbanan.
 
Det blev inte så länge och vi skrittade mest.
Hon kändes fin... så länge hon höll benen på dom ställena hon skulle ha dom.
Ja hon var allt annat än lugn.
Hon fick sina ryck i skritten och bara hoppade rakt upp i luften och slog med alla ben.
 
Sen skulle jag trava några varv för att känna lite. Ja, det var rodeo kan man säga. Har Caroline som vitne till det hela.
Höll på att flyga av när Mattis kom. Då skulle jag rida in på en volt. Tror det var att jag styrde henne som gjorde att hon flög i luften för bilen tror jag inte lät så mycket.
Tappade en stigbygel men hon slutade tillslut hoppa så jag kunde sätta mig till rätta igen.
Svansen stod rakt ut och alla ben gick på alla håll o kanter.
 
Var en upplevelse som heter duga!!
 
Lugnade sig tillslut så vi kunde trava ett varsitt varv alla fall. Sen fick det vara nog. :-)
 
Jag vet en eller två som kommer ha träningsverk om ett par dagar....
 
 
Föresten. När jag borsta hennes man trillade massor av man av. Även pannluggen är borta.
Vad kan det vara??
Lider hon av samma sjukdom som mig eller??

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

jag red igår, kollade igenom alla gångarter lite smått. satans träningsvärk i röven idag. haha =) 2½ månad så försvinner mycket tydligen =)

2012-12-29 @ 21:13:17
URL: http://saintinhell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0