Friröntgad

Idag var vi o lämnade lilla Evelina inför operationen imorgon.
Vi var där redan vid klockan nio då dom öppnar. Idag var det inte så mycket folk. Jag frågade snällt om man inte kunde friröntga henne nu och ta bort eventuella benbitar när hon ändå skulle sövas.
Så dom gjorde det.
Men hon hade inga lösa benbitar. SKÖNT! Annars har pappan det och det kan vara ärftligt. Hoppas nu jag utfodrar henne rätt så det inte blir nånna benbitar. Men det trodde dom ej att de skulle bli.
Eve var duktig i släpet. Det var bara när vi tog in henne som hon skulle upp med frambenet idag. Men hon var så kort bunden att hon inte fick det över bommen. Fick det där emot på höbalen som jag hade där så jag fick lyfta bort hennes ben.
Sen lasta jag på med lite mer balar så stod hon bra sen. Rörde inte en fena på hela turen.
På kliniken skötte hon sig exemplariskt. Var lugn hela tiden och sparkade inte så mycket vid omläggningen av benet. OK hon var lite drogad då....
Sedan när jag skulle ta ur tussarna ur öronen blev det liv på henne igen. Hon gillar det inte. Men annars älskar hon när man kliar i öronen. Stoppa i tussarna är heller inga problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0