Boxvila

Nu står lilla Evelina på box efter sin operation.
Operationen gick bra och nu är hon ju då som sagt hemma.
Imorgon har hon stått på box i en vecka.
Ordinerad sex veckors boxvila. Men ja ska se om jag inte kan göra en liten hage till henne ute så hon får beta gräs.
Hon blir ju helt tokig när jag tar ut henne för att promenera samt få äta lite gräs.
Stackars lillan... Hon får så mycket mediciner nu. I maten samt intramuskulärt.
Har 3 injektioner kvar. Jag har tack o lov börjat vänja mig nu och tycker inte det är så svårt eller läskigt. Höll dock på att svimma här om dagen... Fick sätta mig på huk i en hörna i boxen och köra huvudet mellan benen. Det var bara för jag fick sticka om henne då det kom blod i sprutan då jag skulle byta till den lilla sprutan. Det får inte komma penicilin i blodet. Dom kan få chock då och till o med dö.
Idag var Ann-Louise och höll henne medans jag stack för Fredrik var inte hemma och jag skulle sticka o jobba redan vid tre och jobbar hela natten.
Byta bandage gillar hon inte så då får vi brämsa hnene. Det ska vi göra varannan dag i fyra veckor. Nån gång borde hon väl vänja sig. 
Vi börjar alltid utan brems. Visst har hon gjort framsteg. Hon står stilla när jag tar av det gamla bandaget alla fall. Men sedan börjar hon kludda....
Sedan när jag fått runt bommulen samt lite gasbinda kan man ta bort bremsen igen.
Hon får mat många gånger om dagen uppdelat i små portioner: 10 kg hö, 2 kg lucern samt 2 kg krafft 125.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0