Klippt

Idag har jag klippt Evve.
Väl förberedd med diverse mutor och tussar i öronen samt det stängda huvudlaget i beredskap.
Hade först övat lite på Rosanna för jag har ju aldrig rakat en häst förut. Rosanna var totalt livrädd, men lite päls tog jag bort på henne där hon har lite regnskollor.
Släpta sedan ut henne för att prova på Evve.
Jaha, jag han inte mer än att sätta på apparaten, lägga den mot halsen förens Evve somnade. Hon tyckte det var så skönt. Hon bara njöt. Fick knäppa loss henne från uppbindniningen. Jag tog vid öronen och överallt utan några problem alls.
Det blev kanske inte så vackert, men nu så kommer hon torka snabbt när hon blir svettig på halsen.

Körde henne idag också fast innan jag klippte henne. Hon var riktigt duktig. Körde henne i skogen. Hon flummade lite på hemvägen eller vae hon nu höll på med.
Har ett fint kliv.
Ska nog köra henne imorgon igen. Hon verkar faktiskt tycka det är skoj!

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0