9/12 2008 - Det gick!

Körde Havemosse idag.
Pigg som vanligt. Travade mycket längre idag, det gick bra. 
Denna runda är lite jobbigare för grusen är lösare och djupare just på Havemossen. Men hon pallade med det. Vi travade lungt hela vägen.
Efter vi var färdig med slinga på Have så skulle hon skita. Då drämde jag pisken o baken på henne och hon gick och sket samtidigt. Usch vad elak jag är.
Annars var hon snäll hela rundan utan damp.
Ikväll när jag tog in henne skulle hon både sparkas och bitas. 
Mitt egna fel, det var jag som trotsa henne. Men hon måste lära sig att man rör henne överallt. OK det kanske kittlar, men hon ska fan inte sparka. Hon vande sig tillslut och jag fick lov att ta på henne på flanken utan att hon tjurade ihop.
Ja, imorgon får hon bara gå i hagen. Blir nog en runda igen på torsdag.
Bilderna är från idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0