8/12 2008

Körde Evve i "skogen" (vägen som går mitt emot vårt hus) och ökade på med några hundra meter.
Hon var snäll hela vägen och kändes pigg och fin.

Nästa vecka kommer hovslagaren och sätter skor även på bakfötterna. Ska nog även sätta på snösulor fram på henne.
Sedan får jag se till att lära mig sko henne själv.
Hon rycker en hel del när man bankar på bakhovarna. Jag försöker göra det var gång jag kratsar så hon inte blir rädd när hammaren kommer. Jag tycker dock att hon blir surare och surare. När jag ska lyfta bakbenet viftar hon tjurigt på svansen som om det inte passar henne.
Kanske hon är öm i hovarna, men hon känns ändå som sagt fin när jag kör henne.
Hon kanske blir en helt ny häst efter hon fått skor på sig nästa vecka.

Jaja.. har inte mer o skriva nu.
Ska köra henne imorgon med (idag) för jag hinner inte på onsdag.
Snart dags att ta den lite längre sträckan med henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0