Sparkad på benet??

image9
Stackars Evelina. I förgår vid kraftfodergivan i hagen så har Zeeke lyckats sparka henne på benet.
Jag såg inte svullnaden förens igår. Idag var det lika svullet. Hoppas verkligen inte att hon får något men av detta!!!
Hon har fått sår på benet. Lite konstigt sår för att vara en spark. Kanske hon har fastnad någonstans?? Kanske i tråden jag har för att spärra av så dom inte går in i "garaget"? 
Jag vet inte...
Men jag tvättar såret varje dag och håller tummarna att svullnaden har gått ner om ett par dagar.
Hon är lite bångstyrig att hålla på med när det är något hon inte gillar, men benet har gått rätt okej att sköta om.
Nu är hon även jätteduktig med kittligheten mellan bakbenen. Inte så mycket kickningar med bakbenen.

Igår fyllade vi på spån som issolering ovanpå stallet. När traktorn med släpet kom så tog jag ut Evelina så hon fick stå bredvid vägen när traktorn kom. Hon brydde sig inte om den et dugg. När den stannat gick hon fram och luktade lite. Inga problem alls.
Idag har jag tvättat bilen med högtryckstvätten. Den var hon inte heller rädd för.

Hon äter fortfarande inte så mycket som jag vill under dagen. Gräset som sticker upp och ensilage lockar mer än höet. Men nu finns det bara hö kvar. Hon får jättemycket i boxen till natten. Hon har alla fall ätit rätt mycket av det till morgonen!
Snart bete!

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0