VARGATACK PÅ "MINA" FÅÅÅÅÅR!!!

Fick höra detta idag. Jag blev väldigt ledsen. 
Jag är samtidigt glad att jag inte längre har med det att göra!!!!
Men fy fan säger jag bara.
 
Fick ett medelande att sex av åtta får/lamm i en grupp blivit dödade av vargen inatt. Endast två lamm lämnades kvar. Detta var fåren på gården jag bodde innan.
 
Jag skiter fullständigt i ägaren i detta fallet utan det är djuren jag tänker på. Exakt dessa får som tröstat mig när jag varit ledsen. Dessa små får som kanske jag varit med och förlöst och fött upp.
Jag kunde gå och sätta mig i hagen eller i deras bås långa stunder och kela med dem. Det fanns några individer som var otroligt sociala. Dom kunde helt och hållet strunta i flocken för att gå fram och ställa sig hos mig för att bli kelad. SLutade man kela med den så krafsade den med foten.
 
Platsen där detta hände hade jag redan lätt räknat ut att det var en ypperlig plats för en varg att ta får...
Jag påpekade det flera gånger och var livrädd var gång jag gick dit för att kolla till dem.
MEn varje gång var dom kvar och kom i full fart och hälsade även om dom inte var så tama just i denna hagen.
 
Jag kunde sätta mig på en sten just i denna hagen och bara kika på dom när som åt.
Så fina.
 
Tanken slår mig att min häst har även gått här i denna hagen. SJÄLV. Det kunde ha varit hon. Det kunde faktiskt ha varit det.
 
Jag är så glad att jag slapp se denna syn. Ja det kanske kommer upp i media. Det BORDE göra det lika så det som skedde utanför Lönsboda i veckan. Inte det i Gisslaboda utan det hade tydligen hänt på ett till ställe. Inget i media om det...
Då får jag väl se bilden av eländet... 
 
Vargen passar inte här nere. Här rä för tättbefolkat med djur och människor.
Lämna över problemet till norrlänningarna är heller inte så snällt.
Där är renarna... Mycket enkla byten för rovdjuren.
Tycker nog mest att varg passar bäst i sverige i djurparker för jag vill bevara dom. Dom måste kunna leva fritt dom med MEN på ett passande ställe.
Men vi ska stryka under det att förra året blev en tjej dödad av en grupp vargar på Kålmården.
Vargar har rymt från Skånesdjurpark och jag GARANTERAR att vargar släppts ut från djurparker med flit. Dom är annars alldeles för skygga för att gå in i städer mm (helsingborgsvargen tex).
 
Nä det har vatt alldeles för mycket vargskitmög nu!
 
Och dom är ena reäla mördare. EN varg dödar och lemlästar flera får i en grupp. EN varg.
OK (eller inte) om det tagit ETT får, dödat det INNAN det käkade upp det osv. 
Hunddjur är värdelösa jägare. Dom är mördare. Studera naturprogram! Stackars byten.
Studera även kattdjur. Dom kan konsten med att jaga. Dom dögar sitt byte innan dom käkar upp det.
 
Nä jag är så upprörd 
 
Våga vägra varg i sverige ---> http://www.facebook.com/groups/vagavagravarg/?fref=ts
 
Får o lamm i just den hagen...
 
Evve i mordhagen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0