Måste ringa vårdcentralen

För några år sen fick jag perioral dermatit.
Det är en kvinnlig sjukdom som kan uppstå när man minst anar det.

Nu jävlar har jag fått det igen.
Ser ut som f-n. Jag vet att det som hjälper är att inte smörja in ansiktet hur mycket det än känns som om det ska spricka, inget smink och ingen sol.
Det sistnämnda visste jag inte om så jag har solat som tusan...

Har även sminkar mig ibland för att inte visa hur jag ser ut....

Behöver nu alltså få en salva så det läker fort då jag haft det i flera veckor.
Jag fick ju en salva sist men den har jag tydligen inte kvar.
Stod att man kunde få det av kortisonprodukter med. Det har jag ju haft i håret.

Nä får ringa imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0