Smärtfri

Weeeehooo idag är nog första dagen jag är HELT smärtfri! SÅ gött!!!

Jag har hållt på med Evve i några dagar. Longerat och sånt men fått ont efteråt.

Hon har varit helt ok. Lite busig och lite stel.
Igår var hon dock inte så jättestel och hon fick även gå inspänd!
Hon började med att vara lite tokig och ville inte lyssna. Röt upp med henne ganska omgåeende och sen så lyssnade hon. Berömde henne mycket med godis. Såg till att hon var helt lugn innan jag satte på några inspänningar.
Nere vid hagen är det ju såååå farligt att springa så där vill hon gärna alltid rusa.
Övade mycket avsaktningar just där, halter och sådant. Det gick faktiskt rätt bra!
Galopperade lite grann. Det gick med bra.
Nu vill jag snart rida igen.
Har lovat att få lite hjälp. Alla fall nån som leder henne i början. Jag ska ha väst och ingen jäkla rumpvärmare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0