Lite nere idag..

Blev så ledsen idag när Jens som från jobbet. Var ledsen att det är så mycket jag vill göra men inte har pengar till och för att jag fortfarande har ont och inte pallar göra allt.
Drar mig för att gå i trappor. Drar mig från att böja eller sträcka mig.
Även tänkt mycket på tiden som varit. Jag berättade att jag var rädd att han skulle bli arg om jag sa nåt fel eller gjorde nåt fel.
Detta blev jag ledsen över när jag i efterhand kom på mig själv att hjälp, varför sa jag så. Men han är inte sådan.
Är även rädd att han ska bli arg eller sur att jag inte gjort ditt eller datt utan medans han jobbat.
Trots smärta har jag därför plockat och donat idag.
Det är jättesvårt att pränta in i mitt huvud att han inte är sån.
Det är därför jag är ledsen. Att jag ursäktar mig över allt.

Frågar även ofta om det är nåt eller vad är det av rädsla att det är nåt.
I efterhand ångrar jag att jag sa det med i ren rädsla...
Behöver inte känna såhär nu...

Vi åkte upp till stallet. Efter det kände jag mig lite gladare. Evve var lugn och Jessica tog in henne då dom skulle va på ridbanan med dom andra hästarna.
Jag gödslade själv för hon stod i boxen. Men Jens stod med inne i en hörna i boxen.
Även Evve fick springa lite sen.

Var rätt stel när vi skulle hem. Ett helsike att komma in i bilen. Det är fasen värst.
En snabbis hon hans föräldrar och in i bilen igen. Aaaj!!!
Kom på att jag behövde in i lägenheten men jag sket i det jag skulle ha så jag bad Jens ta min post alla fall... Brevet till Tyskland var med :-)

Lagade mat o la mig på soffan efter att allt det var klart. Öm och najs nån stans där bak..
Jens fixade nere i källaren.

Glodde sen lite på tv o datan sen skulle vi lägga oss.
Går förstås med mobilen i handen och vad gör jag?????
Snubblar över en väl utplacerad julgransfot. För att på något sätt rädda mig ur situationen slänger jag mig av nån anledning framåt. Det var nog för att jag inte skulle trampa åt sidan för det gör väldigt ont!!!
Detta blev nog inte bättre..
Sträcker till lite i ryggen men det värsta blev nog inne i vänsterhöften dör det gör ont när jag ska sätta mig i bilen. Svårt att förklara.
Låg på golvet nån minut och var förtvivlad på mig själv.

Så nu så har jag ännu ondare än innan och det var krabbigt att lägga sig.
Imorgon natt ska jag köra bil till Osby hur de nu ska gå till...

Stackars Jens..... jag bara gnäller. Går väl över antar jag.
Får ju citera det fotot jag delade på fb, det är ju ändå så sant: Att klaga är som att sitta i en gungstol. - Du har något att göra men kommer ingen stans...

Obs detta är skrivit från mobilen så vissa ord kan vara märkliga eller om det slunkit in nåt extra ord här o var.
Pallar inte läsa igenom det.
Nu ska jag inte sovläge. Har en bredvid mig som redan sover så gott så.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag vet hur du menar, man känner sig värdelös för man inte gör något. Man försöker göra men det blir bara fel och sen får man ont =(

Svar: fast de e så skönt att jens inte bryr sig om det utan jag får vara den jag är :-)
tinafinis

2013-01-22 @ 22:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0