Dilemma....

Jag har ju träffat en killa som gillar bilar med fart i samt att lägga pengar på dessa och tävla osv.

Jag vet inte om det är därför jag fått upp suget att göra något som är lika "coolt".

Jag vet ärligt talat inte vad jag vill längre.
Är jag rädd för att hoppa Evve? Jag har ju försökt utmana mig ett tag nu med tävlingar och pay o jumps och det har ju gått bra och sådant. Men något stämmer inte.

Red Evve nu i eftermiddags.
Hon var pigg så in i nordens. Gjorde nåt litet bus men slutade när jag bad om det.
Hon låg på och ville bara springa springa springa. Hon slappande av när jag lät henne öka. Nu gick ju inte detta så långt då det var hårt i marken.

I stallet studerade jag henne. Hon kunde inte stå stilla när Weber kom in och maten började delas ut. Hon typ klättrade på väggarna.

Evve var inte sådan när hon var liten. Eller jo, lite knasig har hon alltid vatt.
Funderade lite om man skulle börja träna henne igen?? Hon älskar ju att springa av sig med vagn bakom.

Men är detta ens lönt?
Att börja sätta igång en 6-åring????? Nja.
Visst det har hänt. Var det Max Flukt som startade som 6-åring?? Nej det var det inte... Han var 4.
Men det var nån kändare häst som startade sent och som gick bra. Hur ska jag komma på vem det var??
Jaja skit samma.

Men det finns givietvis en massa nackdelar.

Ett jädra farande till banan och träna farten innan man ens kan gå ut i provlopp.
Kan man ens träna i Tingsryd för att sen gå ut i provlopp i Halmstad eller Kalmar? Och hur långt är det inte dit?
Bränna bensin...
Sen hade man behövt lite träningssällskap med.

Hovarna. Evve kan inte gå med ridskor om hon ska travtränas. Då kommer hon slå sig fördärvad. Det blir travskor som slits fort och som får bytas ut efter tre veckor eller nåt.
Pallar jag det????

Ja det är väl dom två största nackdelarna.
Ja o hennes ben med... hon kanske inte håller så länge.

Fördelarna är att det är jäkligt kul att träna en travhäst.
Det är så kul att se utvecklinen.
Tänk om man kommer till start. Bara det är ju en lycka.
Pengarna lockar visst, om man skulle komma dit.
Har man väl fått ut hästen på banan och den pallar med tempot i loppet är det bara att starta på varannan vecka eller nåt och chansen är rätt stor att man får pengar.
Men visst, kusken ska ha sitt och banan och skatt dras ju på det med.
Men ändå.....

Ja... det är skitkul att rida och hoppträna med.

Jag får träna på så får jag fundera ett tag till.
Men jag tänker nog så här för jag vill också visa att jag kan i nån sport och att det är kul med trav om man gör det på ett ritkigt och humant sätt eller va ska säga.


Men ja.... min licens lär jag väl få ta om...
just de. den nya reklamfilmen har ju gjort mig lite småsugen med.... http://travgalen.blogspot.se/2013/01/atgs-nya-reklamfilm.html


Luddigt inlägg som vanligt.
Men sån e jag!
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Testa att bara köra henne ett tag? Se om hon kanske blir lugnare då?

2013-01-07 @ 23:11:57
URL: http://www.ridtravarenmessier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0