Tömkört

Tömkörde Evve igår.
 
Hade lite blackout hur tömmarna skulle fästas men kom på det sen då jag märkte att jag satt dom fel :-)
 
Skritta fram på spåret ett tag för att sedan börja jobba på volten.
Började i höger varv.
Tog några varv för henne att hitta känslan att kunna ställa sig inåt och inte utåt. Fick ju ändå vara på henne med yttertömmen då hon gärna föll inåt. 
Men detta förstod hon snart och kunde gå fint på volten ställd inåt och med stöd på ytter.
Övade mycket på att inte glappa på yttertömmen.
 
Bad lite senare om galopp också.Vågade testa. Japp, det gick bra. Tog bara ett par varv eller nåt.
 
Samma sak i vänster varvet sen.
 
Hon såg väldigt grann och avslappnad ut. DOCK går hon väldigt mycket bakom hand. Antagligen jobbar hon inte riktigit med bakbenen då.
Försökte smacka på för att få fram huvudet men det gick väl inte riktigt. Måste ta med körpisken hemifrån för longeringspisken är alldeles för tung att hålla i, Glömmen den jämt. Kan ju alla fall testa om det fungerar.
 
Annars så var det rätt roligt. När jag kom hem och skulle äta ville jag läsa i nåt.
Drog fram en Hippson jag inte hunnit läsa som låg i tidningskorgen.
Slog upp en sida. Jag vad står det??
Problem: Hästen går bakom hand, hur kan man lösa detta??? :-D

Ja, vad ska jag säga.
 
Tipset dom hade just då var alla fall att rida förvänd öppna på spåret.
Jag som knappt reder ut vanlig öppna.... Men ska höra med Birgitta vad hon säger. Hon har sägert mer tips.
 
Evve behöver ju arbeta som tusan med bakbenen annrs blir hon ju hur framtung som helst. Speciellt med den byggnaden hon har!
NU missar jag dessvärra träningen denna veckan. Blir på söndag men då är jag för trött. Har jobbat helgen då. Men jag åker väl o kikar om jag orkar.. och hinner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0