Självförtroende

Här om dagen satte jag upp två sockerbitar igen. 17 meter i mellan denna gång precis som hos Frida.
 
Övade fem språng i mellan. Det blev det i båda varv fast med varierande resultat.
Öva öva öva.
Positivt är ju att hon alla fall landar i rätt galopp och landar i galopp över huvudtaget. Gjorde hon inte för några månader sen.
 
Hade även satt upp en väldigt liten oxer bara för att öva självförtroende och bjudning.
Började ha det som ett brett kryss sen satte jag upp det till ca 70 cm.
Koncentrerade mig verkligen på på hur satt och hade händerna.
Hon hoppade utan problem.
Skönt.
 
Vill bara att hoppningen ska vara ett naturligt inslag för henne. Något som inte bara kommer då och då, en gång i veckan. Då blir hon alldeles för stissig. 
Några skutt några gånger i veckan är vad hon behöver tror jag.
Nu är hon alla fall jättelugn och har hoppat vettigt sen den där gången jag var själv och hon hoppa urkasst!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0